Dijital pazarlama konu olunca ilk
akla gelenlerden biri de "SEO nedir? sorusu olmaktadır. Anlamı ile
"Aram Motoru Optimizasyonu" olan SEO, bir takım işlemler silsilesi
ile arama motorlarının site analizi konusundaki işlemlerini daha hızlı ve daha
kolay yapmasını sağlamaktır. Diğer bir deyişle,
SEO çalışmaları, ilk etapta site
analizi uygulamak ve sonuca göre
gerekli teknik kriterlerin ve düzenlemelerin yapılmadır. İşlemler sonunda
ilgili web sitesi daha fazla trafik elde edecek ve organik arama sonuçlarında
üst sıralardaki görünürlüğünü artıracaktır.
SEO çalışmaları, kullanılacak uygun SEO araçları sayesinde Google, Yahoo, Yandex, Bing gibi büyük arama
motorlarının arama lsitesinde iyi bir konum elde etmeyi hedefler. Bilindiği
üzere herhangi bir konuda arama yapıldıktan sonra, arama motorlarının sonuçları
sunulur. Görülen tüm web siteleri büyük oranda organik listelerden
oluşmaktadır. Ancak tabii ki arama motorları bu web sitelerini listelerken,
geliştirdikleri algoritmaları kullanmaktadır. SEO çalışmalarının amacı da bu
organik listelerde web sitesinin daha üst sıralarda yer almasını sağlamaktır.
Üst sıralardaki web siteler daha fazla trafik payına sahip olduklarından daha
fazla pazar payına da sahip olmaktadırlar. Yani şöyle düşünün, web siteniz
arama sonuçlarında ne kadar üstte ise dijital dünyada pazarladığınız hizmet ya
da ürün daha fazla kişiye ulaşacak ve tüketici pazarına direkt olarak hitap
ediyor olacaksınız.
SEO
Ne İşe Yarar?
SEO konusundaki en
önemli konu web sitesinin reklam gücünü ve sosyallik puanını artırmak
olmaktadır. Yani herkes tarafından referans gösterilen, bilinen bir web
sitesinin popülaritesi daha yüksektir ve tabii ki arama sonuçlarında üst
seviyelerde çıkar. Bu çalışmalar doğrultusunda kullanılan SEO araçları
aynı zamanda hangi anahtar kelimelerin web sitesi için yararlı olduğuna dair
detaylı raporlamalar da ortaya koymaktadır. Anahtar kelimeleriniz ne denli
güçlü ise arama sırasında üst seviyelerde yer alacak, dolayısıyla daha fazla
kişiye ulaşacak ve müşterilerinize hem ürününüzü tanıtabileceksiniz. Bu
durumlar aynı zamanda online platformda marka itibarınızı da geliştirmeniz
anlamına gelmektedir.
SEO
Çalışması Nasıl Yapılır?
Belirli bir web
sitesi için çalışma yapılacaksa, istenilen sonuca en uygun SEO araçları
seçilmelidir. Daha sonra site içi (on-page) ya da site dışı (off-page) işlemler
yapılır. Site içi düzenlemelerde yazılımsal müdahaleler yapabilirsiniz. Bu
konuda önemli olan diğer bir madde kullanıcıların merak ettikleri soruları
bulabileceği kapsamlı ve özgün içeriklerde web sitenizi donatmak tamamen
elinizde.
Bunların dışında sitenizi daima
güncel tutmak, yararlı içerikler sağlamak de yapılması gerekenler arasındadır.
SEO çalışmalarının bir diğer tarafı da rakip analizidir. Rekabet analizi sonucu
rakiplerinizde olan ancak siz de olmayan eksiklerinizi gidererek, diğer rakip
web sitelerinin daima daha önüne geçebilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder